WP_Post Object ( [ID] => 2883 [post_author] => 1 [post_date] => 2024-06-07 18:52:23 [post_date_gmt] => 2024-06-07 20:52:23 [post_content] =>Hogy ne veszíts több bevételt, ami nálad is lehetne!
A weboldaladon minden olyan problémás pont ,ami azt eredményezheti, hogy a látogatóid nem konvertálnak, bevétel kiesést okozhat vállalkozásodnak.
Így a kitűzött céljaid nem teljesülnek olyan arányban ahogyan előzetesen tervezted azt. Ezért érdemes egy mélyreható weboldal elemzést, design és UX auditot elvégezni, átvilágítani weboldalad a felhasználói élmény fókusszal.
A gyakorlatban ezt úgy képzeljük el, hogy a látogatóink bizonyos céllal tartózkodnak weboldalunkon. Így, ha már sikerült bevonzanunk, meg is kell tartanunk őket, lehetőleg minél hosszabb ideig. Az elsődleges célunk, hogy konverziót érjünk el. Azaz látogatónk vásárolja meg termékünket vagy szolgáltatásunkat, foglaljon időpontot orvosi vizsgálatokra, vagy olyan információkat érhessen el, amely megoldást nyújthatnak problémáira.
Az UX audit eredményéről egy írásos dokumentum készül, amely jelzi, hogy a vizsgált területeken hogyan teljesített az oldal, hol vannak elmaradásai és hol vannak a problémás pontok. Ezt követően javaslatot teszünk a hibák javítására.
10 szempontot kell szem előtt tartani egy weboldal vizsgálatakor design és UX audit vagy UX elemzésekor:
1. Betöltődési idő
A weboldalak betöltődési ideje azóta kiemelt fontosságú mióta az internetezés elsődleges eszköze a mobiltelefonunk lett. Akik mobilról szörfölnek sokkal kevesebb időt töltenek várakozással. Így, ha oldalunk lassabb vagy nem kellően gyors (3 másodperc felett töltődik be az oldal), akkor gyorsan tovább állnak és pillanatok alatt elveszíted látogatóid jelentős részét.
Amennyiben oldalunkat még az előtt elhagyja a látogató , hogy betöltene, akkor az az oldal látogatottság elemzésére szolgáló Google Analytics-ben sem jelenik meg adatként. Ezért annyira fontos ez a szempont , mert ha ez nem elég gyors, akkor a többi szemponton hiába javítunk majd.
2. Arculat
A látogató vizuálisan először az arculatunkkal találkozik, legyen ez logó, színek, arculati elemek. Amennyiben ezek nincsenek összhangban egymással és nem igényes a logó és vagy rendezetlen benyomást kelt az oldal, akkor a bizalom gyorsan elillan. Látogatónk gyorsan keres hasonló, de elsőre jó benyomást keltő szolgáltatót a versenytársak közül.
Ezért javasolt professzionális megjelenés a logóval összhangot sugárzó online megjelenés, a weboldalon rendezett a felhasználói szokásoknak megfelelő weboldal struktúra kialakítása.
3. Reszponzívitás
Egy olyan technológia, amely arra hivatott, hogy eszköztől függetlenül minden weboldalon ugyanazon felhasználói élményt kapjuk.
Gondoljunk csak arra korábban a internetezést szinte csak asztali számítógépeken történt. Ebben viszont óriási változás történt. Hiszen a látogatók 70%-a mobilon szörföl. Így szükséges volt minden tartalmat mobilbaráttá tenni optimalizálni mindazon eszközökre kijelző méretekre, amelyeket a legtöbben használnak.
Nem kell nagy dolgokra gondolni, már elég zavaró lehet, ha egy kisebb mobil kijelzőn egy túl nagy betűméret vagy egy elcsúszott gomb, amelynek segítségével éppen a szolgáltatásunkat vásárolták volna meg. A látogató már nem fog haza szaladni , hogy az asztali gépén újra kezdje a procedúrát, így elveszítjük.
4. Konverzió
A látogatóinkat megérkezik az oldalunkra egy bizonyos céllal, de nekünk kell utat mutatni neki , hogy elégedetten távozzon és döntése alapján mi is konverziót érjünk el.
Ezt a konverziókat támogató CTA -kal (Call To Action = cselekvésre felhívás) gombokkal tudjuk elősegíteni. A vásárláson felül lehet, hogy még a hírlevelünkre is feliratkozik vagy elolvassa a blogunkat, ezzel hosszútávon magunkhoz tudjuk kötni őket, a jövőbeli konverzió reményében.
5. Képek
Nagyon sok weboldallal találkozom, ahol eltérő minőségű és nem optimalizált képek vannak feltöltve. Ez a gyakorlatban torz vagy életlen sok esetben olyan képi tartalmak, amelyek még a fontosabb információkat ki is takarhatják. Ha viszont túl nagy méretű képet töltünk fel a weboldalunkra, akkor az oldalunk betöltődése lelassul, és ekkor elhagyja az oldalunkat a látogató. Nem mellesleg a képi tartalmak , amelyeken akár szerepelhetünk is a látogatói bizalom kiépítésének alapja.
6. Olvashatóság
Rendkívül fontos és összefügg a reszponzív megjelenéssel, hiszen senki nem szeret lemaradni a mondat végéről , mert az oldal margóját rosszul állítják be
Érdemes a weboldal struktúrájának megfelelő tartalom írást is figyelembe venni, mivel ez Google rangsoroláskor is fontos szerepet játszik. Törekedjünk a tagolásra és kiemelésekre , hogy emészthető legyen vizuálisan a startalom, hiszen a mai kor emberre szívesebben fogyasztja a videós vagy képi tartalmakat, és kevésbé olvasnak.
7. Referenciák
A bizalmat nem utolsósorban a referenciáink hitelesíthetik. A tényeken alapuló valós visszajelzések, amelyek könnyen lekövethetőek. A referenciákat is érdemes vizuális elemekkel is alátámasztani, hogy segítse az értést. Már ezzel is sokat árulhatunk el vállalkozásunkról és szolgáltatásaink minőségéről.
8. Blog
Szakértője vagy egy szakterületnek, fontos hogy ennek hangot is adj!
A felhasználók sok esetben akár a közösségi média felhasználásával is érkezhetnek hozzád , akár egy ott elkezdett blog, amely saját weboldalon folytatunk , vagy éppen bárhuzamosan tartunk fent. Nem utolsó sorban korábban sokan blog írással kezdték egy adott téma szakértőjeként ,és önálló vállalkozássá nőtték ki magukat.
9. Bizalomépítő elemek
Olyan információk amelyek építik a vállalkozás hitelességét a látogatókban.Ezek már nagyobb számosságban a webshopokban és alkalmazások is előszeretettel használják, a látogatók örömére. Az audit során vizsgáljuk, hogy hány ilyen elem jelenik meg a weboldalon.
Bizalomépítő elemek lehetnek :
Legyünk gyakorlatiasak egy weboldalon nem fog mindenki űrlapot kitölteni, hogy érdemi információhoz jusson.
Ezért szükséges minél több kapcsolódási pontot adni a látogatónak így lehetősége van , hogy az adott helyzetéhez és használati szokásainak megfelelően tudjon választani a lehetőségek közöl pl. email cím , telefonszám, közösségi média elérhetőségek.
Egy weboldalon a felhasználó élmény javítás komplex, hiszen több részből tevődik össze. Mindegyiken kell javítanunk ahhoz, hogy javulást érjük el , ezt egy teljes design és UX audit segítségével érhetjük el.
Ez hosszútávon támogatja vállalkozásunkat hogy a terveinknek megfelelő eredményeket érjünk el weboldalunkon az online térben is
[post_title] => Mire jó egy design és UX audit? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => open [post_password] => [post_name] => design-es-ux-audit [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2024-12-29 15:19:40 [post_modified_gmt] => 2024-12-29 17:19:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => https://designpen.hu/?p=2883 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw )A weboldaladon minden olyan problémás pont ,ami azt eredményezheti, hogy a látogatóid nem konvertálnak, bevétel kiesést okozhat vállalkozásodnak.
Így a kitűzött céljaid nem teljesülnek olyan arányban ahogyan előzetesen tervezted azt. Ezért érdemes egy mélyreható weboldal elemzést, design és UX auditot elvégezni, átvilágítani weboldalad a felhasználói élmény fókusszal.
A gyakorlatban ezt úgy képzeljük el, hogy a látogatóink bizonyos céllal tartózkodnak weboldalunkon. Így, ha már sikerült bevonzanunk, meg is kell tartanunk őket, lehetőleg minél hosszabb ideig. Az elsődleges célunk, hogy konverziót érjünk el. Azaz látogatónk vásárolja meg termékünket vagy szolgáltatásunkat, foglaljon időpontot orvosi vizsgálatokra, vagy olyan információkat érhessen el, amely megoldást nyújthatnak problémáira.
Az UX audit eredményéről egy írásos dokumentum készül, amely jelzi, hogy a vizsgált területeken hogyan teljesített az oldal, hol vannak elmaradásai és hol vannak a problémás pontok. Ezt követően javaslatot teszünk a hibák javítására.
A weboldalak betöltődési ideje azóta kiemelt fontosságú mióta az internetezés elsődleges eszköze a mobiltelefonunk lett. Akik mobilról szörfölnek sokkal kevesebb időt töltenek várakozással. Így, ha oldalunk lassabb vagy nem kellően gyors (3 másodperc felett töltődik be az oldal), akkor gyorsan tovább állnak és pillanatok alatt elveszíted látogatóid jelentős részét.
Amennyiben oldalunkat még az előtt elhagyja a látogató , hogy betöltene, akkor az az oldal látogatottság elemzésére szolgáló Google Analytics-ben sem jelenik meg adatként. Ezért annyira fontos ez a szempont , mert ha ez nem elég gyors, akkor a többi szemponton hiába javítunk majd.
A látogató vizuálisan először az arculatunkkal találkozik, legyen ez logó, színek, arculati elemek. Amennyiben ezek nincsenek összhangban egymással és nem igényes a logó és vagy rendezetlen benyomást kelt az oldal, akkor a bizalom gyorsan elillan. Látogatónk gyorsan keres hasonló, de elsőre jó benyomást keltő szolgáltatót a versenytársak közül.
Ezért javasolt professzionális megjelenés a logóval összhangot sugárzó online megjelenés, a weboldalon rendezett a felhasználói szokásoknak megfelelő weboldal struktúra kialakítása.
Egy olyan technológia, amely arra hivatott, hogy eszköztől függetlenül minden weboldalon ugyanazon felhasználói élményt kapjuk.
Gondoljunk csak arra korábban a internetezést szinte csak asztali számítógépeken történt. Ebben viszont óriási változás történt. Hiszen a látogatók 70%-a mobilon szörföl. Így szükséges volt minden tartalmat mobilbaráttá tenni optimalizálni mindazon eszközökre kijelző méretekre, amelyeket a legtöbben használnak.
Nem kell nagy dolgokra gondolni, már elég zavaró lehet, ha egy kisebb mobil kijelzőn egy túl nagy betűméret vagy egy elcsúszott gomb, amelynek segítségével éppen a szolgáltatásunkat vásárolták volna meg. A látogató már nem fog haza szaladni , hogy az asztali gépén újra kezdje a procedúrát, így elveszítjük.
A látogatóinkat megérkezik az oldalunkra egy bizonyos céllal, de nekünk kell utat mutatni neki , hogy elégedetten távozzon és döntése alapján mi is konverziót érjünk el.
Ezt a konverziókat támogató CTA -kal (Call To Action = cselekvésre felhívás) gombokkal tudjuk elősegíteni. A vásárláson felül lehet, hogy még a hírlevelünkre is feliratkozik vagy elolvassa a blogunkat, ezzel hosszútávon magunkhoz tudjuk kötni őket, a jövőbeli konverzió reményében.
Nagyon sok weboldallal találkozom, ahol eltérő minőségű és nem optimalizált képek vannak feltöltve. Ez a gyakorlatban torz vagy életlen sok esetben olyan képi tartalmak, amelyek még a fontosabb információkat ki is takarhatják. Ha viszont túl nagy méretű képet töltünk fel a weboldalunkra, akkor az oldalunk betöltődése lelassul, és ekkor elhagyja az oldalunkat a látogató. Nem mellesleg a képi tartalmak , amelyeken akár szerepelhetünk is a látogatói bizalom kiépítésének alapja.
Rendkívül fontos és összefügg a reszponzív megjelenéssel, hiszen senki nem szeret lemaradni a mondat végéről , mert az oldal margóját rosszul állítják be
Érdemes a weboldal struktúrájának megfelelő tartalom írást is figyelembe venni, mivel ez Google rangsoroláskor is fontos szerepet játszik. Törekedjünk a tagolásra és kiemelésekre , hogy emészthető legyen vizuálisan a startalom, hiszen a mai kor emberre szívesebben fogyasztja a videós vagy képi tartalmakat, és kevésbé olvasnak.
A bizalmat nem utolsósorban a referenciáink hitelesíthetik. A tényeken alapuló valós visszajelzések, amelyek könnyen lekövethetőek. A referenciákat is érdemes vizuális elemekkel is alátámasztani, hogy segítse az értést. Már ezzel is sokat árulhatunk el vállalkozásunkról és szolgáltatásaink minőségéről.
Szakértője vagy egy szakterületnek, fontos hogy ennek hangot is adj!
A felhasználók sok esetben akár a közösségi média felhasználásával is érkezhetnek hozzád , akár egy ott elkezdett blog, amely saját weboldalon folytatunk , vagy éppen bárhuzamosan tartunk fent. Nem utolsó sorban korábban sokan blog írással kezdték egy adott téma szakértőjeként ,és önálló vállalkozássá nőtték ki magukat.
Olyan információk amelyek építik a vállalkozás hitelességét a látogatókban.Ezek már nagyobb számosságban a webshopokban és alkalmazások is előszeretettel használják, a látogatók örömére. Az audit során vizsgáljuk, hogy hány ilyen elem jelenik meg a weboldalon.
Bizalomépítő elemek lehetnek :
Legyünk gyakorlatiasak egy weboldalon nem fog mindenki űrlapot kitölteni, hogy érdemi információhoz jusson.
Ezért szükséges minél több kapcsolódási pontot adni a látogatónak így lehetősége van , hogy az adott helyzetéhez és használati szokásainak megfelelően tudjon választani a lehetőségek közöl pl. email cím , telefonszám, közösségi média elérhetőségek.
Egy weboldalon a felhasználó élmény javítás komplex, hiszen több részből tevődik össze. Mindegyiken kell javítanunk ahhoz, hogy javulást érjük el , ezt egy teljes design és UX audit segítségével érhetjük el.
Ez hosszútávon támogatja vállalkozásunkat hogy a terveinknek megfelelő eredményeket érjünk el weboldalunkon az online térben is